Σάββατο 12 Αυγούστου 2017

Τραγικές οι εξελίξεις για το Λασίθι, oύτε την επόμενη δεκαετία δεν θα έχομε σύγχρονο αυτοκινητόδρομο

«Δεν υπάρχουν (ώριμες) μελέτες του ΒΟΑΚ στο νομό Λασιθίου με ευθύνη του υπουργείου», δήλωσε χθες ο Περιφερειάρχης Κρήτης Σταύρος Αρναουτάκης, επιβεβαιώνοντας ουσιαστικά ότι ο νομός Λασιθίου δεν έχει ελπίδες να αποκτήσει σύγχρονο αυτοκινητόδρομο ούτε την επόμενη δεκαετία.

Ο κ. Αρναουτάκης κατά τη χθεσινή παρουσία του στην Περιφερειακή Ενότητα Λασιθίου, ήταν άκρως αποκαλυπτικός, αναφερόμενος στην ευθύνη σχεδιασμού του Υπουργείου Υποδομών και σημειώνοντας πως «πρέπει να δούμε αν υπήρχαν έτοιμες μελέτες όλα τα χρόνια γιατί πολλοί μας έλεγαν ότι υπάρχουν μελέτες και μελέτες δεν υπήρχαν».
Ο Περιφερειάρχης επεσήμανε πως για αυτή την εξέλιξη δεν έχει ευθύνη η Περιφέρεια, αλλά μόνο το Υπουργείο, χωρίς να ονοματίσει περαιτέρω πολιτικά πρόσωπα ή υπηρεσιακούς παράγοντες που ευθύνονται για τις δυσμενείς εξελίξεις, οι οποίες έχουν προδιαγραφεί εδώ και καιρό, μετά την μεθόδευση για την υλοποίηση του τμήματος του ΒΟΑΚ Χανιά – Ηράκλειο.
«Μέχρι την Σητεία δεν υπάρχει μελέτη, οπότε αυτό πρέπει να το πούμε και να το γνωρίζει ο κόσμος, με ευθύνη του Υπουργείου, γιατί ποτέ η Περιφέρεια δεν είχε καμία ευθύνη σε αυτά. Η Περιφέρεια πάντα πιέζει, πάντα διεκδικεί, όπως μπορεί, με όλες τις κυβερνήσεις γιατί δεν είναι μόνο σήμερα, έχουμε ξεκινήσει από το 2011 για να μπορούν να ολοκληρωθούν κάποιες μελέτες. Δυστυχώς δεν έχουν χρηματοδοτηθεί μελέτες που έπρεπε να έχουν χρηματοδοτηθεί και για να είμαστε ρεαλιστές πρέπει να δούμε πού μπορούν άμεσα να ολοκληρωθούν οι μελέτες για να μπορεί να γίνει το έργο», τόνισε.
Σύμφωνα με τον «ρεαλισμό» που επικαλέστηκε ο Περιφερειάρχης, ο δρόμος που μένει είναι της διεκδίκησης των… υπολειπόμενων ψιχίων. Εξηγώντας περαιτέρω ανέφερε πως «η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων χρηματοδοτεί περίπου με 1,2 δις το πρώτο τμήμα (Χανιά – Ηράκλειο), όμως αυτό που πρέπει να δούμε (είναι) να προετοιμαστεί το επόμενο τμήμα. Μέσα από νέα χρηματοδότηση και από τις εκπτώσεις που θα πάρει το πρώτο έργο, μπορεί κάλλιστα να γίνει το έργο σε πρώτη φάση από Χανιά μέχρι τον Άγιο Νικόλαο», δήλωσε ο κ. Αρναουτάκης, ξεκαθαρίζοντας πως αυτή ήταν η θέση της Περιφέρειας Κρήτης προς τους αρμόδιους υπουργούς, την οποία γνωρίζουν τόσο ο Υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης, όσο και ο Αναπληρωτής Υπουργός Επικρατείας Χριστόφορος Βερναρδάκης. Πρόκειται όμως για άποψη που ούτε ο Περιφερειάρχης δεν έχει επιβεβαιώσει πως έχει γίνει αποδεκτή μέχρι τώρα.
«Εμείς θεωρούμε ότι το έργο πρέπει να γίνει από τα Χανιά μέχρι τον Άγιο Νικόλαο», δήλωσε και σημείωσε ότι η Περιφέρεια προωθεί με τον ΟΑΚ την αναβάθμιση του δρόμου με μελέτες βελτίωσης ασφαλείας στο τμήμα Ηράκλειο – Άγιος Νικόλαος. Παράλληλα, θεωρεί πως «από τη στιγμή που θα ξεμπλοκάρουν οι γραφειοκρατικές διαδικασίες, μπορεί να γίνει ο δρόμος, τουλάχιστον μέχρι την Παχειά Άμμο». Παράλληλα ο κ. Αρναουτάκης αναφέρθηκε στην προσπάθεια της Περιφέρειας να βελτιώσει τους δρόμους του νησιού με τις σημαντικές μελέτες οδικής ασφάλειας.
Αντίστοιχες για την διεκδίκηση που απαιτείται είναι και οι δηλώσεις που έκανε ο Πρόεδρος του ΟΑΚ Δημήτρης Κουνενάκης, αφού δεν υπάρχει καμία διασφάλιση για το τμήμα Ηράκλειο – Άγιος Νικόλαος. Βέβαια, ο κ. Κουνενάκης θεωρεί πως με όσα γνωρίζουμε μέχρι σήμερα δεν αποφασίζει ο παραχωρησιούχος μέχρι πού θα πάει ο δρόμος, αλλά το κράτος που τον αποζημιώνει με το σύστημα της αποπληρωμής με ρήτρα διαθεσιμότητας. Για το λόγο αυτό άλλωστε καταγράφονται και οι κυκλοφοριακοί φόρτοι που είναι μεγάλοι στην πιο ανεπτυγμένη τουριστική ζώνη της Κρήτης από το Ηράκλειο μέχρι τον Άγιο Νικόλαο και θεωρεί μαχητό ζήτημα το ενδεχόμενο να φτάσει ο δρόμος στον Άγιο Νικόλαο, υπογραμμίζοντας τη σημασία της στρατηγικής μελέτης για το νομό Λασιθίου.
ΜΙΧΑΛΗΣ ΑΤΣΑΛΑΚΗ

Πηγή : Ανατολή

Συνολικες προβολες σελιδας